tisdag, augusti 24, 2010

Nomineringen

Nomineringen jag fick för att jag är så vacker och kreativ, hih. 
Det är alltså meningen att man skall presentera 7 fakta om sig själv och sedan nominera nya vackra, kreativa bloggare. Som jag har funderat, här kommer faktan:

1. Jag har vunnit finlandssvenska mästerskap i truppgymnastik. Både som gymnast och som tränare.

2. Jag har hiskelig telefonskräck och lämnar gärna alla viktiga samtal till sista minuten.

3. Det där med att lämna grejer till sista minuten gäller också många andra viktiga grejer. Jag är ibland urusel på att få saker gjorda. Jag intalar mig själv att jag är organiserad men egentligen stämmer det inte.  

4. Jag ville egentligen bli läkare men så ”fastnade” jag på Hanken. Tur det, för annars skulle jag inte ha träffat mina underbara vänner.

5. Jag hade ett medeltal på 9.3 i lång matematik i gymnasiet men idag skulle jag knappast kunna lösa en enkel andra gradens ekvation.

6. Jag har ”simmat” i Havis Amandas bassäng (med halaren på). Det var efter att vi med styrelsen hade satt mössan på Manda vappen 2004.

7. Jag hatar katter! Jag har inget bevis på att jag är allergisk, men jag får ont i ögonen av att umgås med katter och det passar mig bra, då har jag en ursäkt att inte behöva umgås och gulla med dem. Usch!

Jag vill härmed nominera följande bloggar (vissa av dom har redan fått många nomineringar, men vi sätter deras kreativitet på prov igen)

Maria- hon har inspirerande ideér
Hannah- hon har fina foton och mycket tankar
Maja- hon lagar god mat
Linda- min yogande kusinvitamin
Lotta- en ny blogg som jag hittat, hon har ett fint hem
Mami- hon är snäll och rolig
Skrutte- hon fångar fint vardagens små ögonblick

6 kommentarer:

  1. TACK!! voj öde så jag är rörd nu. Men ska jag krysta sju nya nu? det var så otroligt svårt med de senaste att jag inte vet om jag lyckas. Ska sova på saken! återkommer

    SvaraRadera
  2. Tack för nomineringen :) Jag ska också ruva lite på saken.

    SvaraRadera
  3. Jag ser framemot spännande faktan! :) Pia, om du inte hittar på något mera om dig själv kan du ju "fuska" som Malin och berätta sju fakta om Papi istället. :)

    SvaraRadera
  4. haha, jag inser att du håller på att förgås av spänning :) ska kolla med Mr Papi himself

    SvaraRadera
  5. Tackar också för nomineringen och får också ruva lite på saken, svårt, svårt sånthär :)

    SvaraRadera
  6. Tack snälla! känner mig inte ofta så kreativ men är väldigt glad om min blogg gillas! ska fundera på mina fakta och återkomma!

    SvaraRadera