onsdag, april 21, 2010

Hemma!

Äntligen hemma efter ett litet äventyr genom Europa. Hur hemresan gick kan ni läsa här.
I korthet så gick det till så att jag vaknade på söndagen och konstaterade att mitt flyg inte går, fint, då får jag en till dag i backen och kan börja söka efter alternativa rutter på måndagen. Vi åkte upp och skidade lite och sedan fick jag ett samtal av S. Alla tåg norrut från Schweiz var fulla framtill onsdagen, alla färjor från Tysklad fulla, alla tåg i Sverige fulla. Kort sagt, det såg illa ut, och jag måste vara hemma innan fredagen eftersom vi skall på ett bröllop på lördagen. Men, S hade ett par kompisar som fått tag på en hyrbil i Geneve, de skulle starta om två timmar därifrån. Jaha, jag satt i en skidlift på 3000 m höjd, en timme från Geneve, nu blev det bråttom. Men jag hann, och resan gick relativt smidigt med bil, tåg och färja. Jag var hemma 56 timmar senare.

1 kommentar: