onsdag, december 23, 2009

Dagens utsikt


23/12/2009
Originally uploaded by Miiuli

Soluppgång över Västra kyrkogatan. Allt är lugnt och stilla.

Jag anlände till Kokkola igår kväll, mitt bagage gjorde det inte. Jag var i och för sig inte förvånad, sådant kaos som det var på fältet i huvudstaden. Jag fick en handskriven tag på min väska, bagagebanden fungerade inte och hela hallen var full av ivriga men småsura Thailand-resenärer som blockerade alla köer med sin enorma ostrukturerade kö. Jag fyllde snällt i min lapp på flygfältet i Kronoby och tänkte stilla inom mig att den väskan kommer knappast fram innan jul. Men vet ni vad charmen med småstäder är? Att när man sedan dagen därpå står vid fiskdisken i Citymarket, kommer en kvinna fram, hälsar glatt på mamma och meddelar mig att min väska har kommit fram. När vi sedan kom hem från stan ringde det på dörren och där stod min väska. Julen är räddad! (=julklapparna är räddade)

1 kommentar:

  1. Jag gillar det här temat "Dagens utsikt". Och jee! för att väskan hittade hit :)

    SvaraRadera