tisdag, februari 17, 2009

Jag får alltid en känsla av vuxenhet (vilket är både skrämmande och lite roligt) när jag shoppar mat. Efter jobbet åker jag till supermarketen och parkerar min lilla golf brevid alla andra stora
farmar-bilar (vad heter det på svenska?) med barnstolar. Jag tar min stora shoppingvagn och cruizar omkring bland alla stressiga mammor med skrikande barn. Min korg är precis lika fullproppad med varor som den där fyrbarnsfamiljen som parkerade sin jätte-Volvo brevid min bil. Jag glömmer kanske lite bort att jag bara har ett hungrigt barn där hemma, inte tre. Men shopping är roligt, också matshopping! :)
Lite minnen från helgen, restaurangen där vi åt på lördagen var jättemysig. Vårt gäng på 8 pers. fyllde ganska precis upp halva restaurangen. Vi åt alla köttfondue, mums! De blir lite roligare när man får pyssla med sin mat själv.
På söndag åt vi ännu middag med grannarna på en annan trevlig restaurang, Benjamins Bistro, som också kan rekommenderas, pasta och pizza till ett mycket humant pris.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar