måndag, november 18, 2013

Novembern

Den här novembern alltså, den tar kål på mig. Jag är trött, och däremellan ännu tröttare. Fast det har varit en exeptionellt fin höst så kan vi inte undvika faktum att det är mörkt och deprimerande. Tända ljus, äta choklad och mysa hjälper i viss mån men nu vill jag faktiskt ha lite snö. Och tänk att det bara blir mörkare, i en månad ännu! Måndagens optimistiska tankar. 

Som tur blir det oftast lite bättre med god mat och trevligt sällskap. Här i lördags i form av kokkisota.

 Det går ut på att man delas in i lag och så shoppar man mat åt det andra laget.

 Lilla A hjälpte till med dukningen

 Vi hade också ett tema som var fusion kitchen. 

Det blev lite peruanskt, marockanskt och kambodjanskt (!?).


2 kommentarer:

  1. Hej, måste bara skriva hit då jag fick en sån dum ”deer in the headlights-moment” i bussen imorse. Jag såg ju dig, och tänkte hälsa, men sen slog det mig att du kanske inte känner igen mig, så jag valde att låta bli – allt inom loppet av en hundradelssekund, typ. Sen satt jag och störde mig på mig själv tills jag steg av, då jag sen ändå tyckte mig ha uppfattat en igenkännande blick hos dig också - och tänkte att jag måste skriva en rad här. Hoppas du hade en bra dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Jo min morgonhjärna var också lite slow imorse, så när jag insåg att det var du hann jag inte med mer än ett leende :) Nästa gång hälsar vi påriktigt! :D

      Radera