tisdag, februari 05, 2013

Näsblod och andra orosmoment

Vi var uppe i Karleby förra helgen för att ställa i ordning inför festen, valde ut blommor, träffade frisörer och sånt. Vi gick också igenom vad vi är mest oroliga för inför dagen. Vad kan gå fel?

I lördags var jag kanske mest orolig för att restaurangen inte skall ha tillräckligt med skumppa åt våra gäster (dom är törstiga...). Men nu har det mera gått över i att oroa mig för att jag skall börja blöda näsblod mitt under vigselceremonin.

Jag har nämligen blött näsblod konstant (känns det som) sedan slutet av december. Varje gång jag snyter mig börjar det forsa, ibland räcker det med att jag andas genom näsan. Vet inte om det är en följd av de tre förkylningarna som jag haft här sedan julen eller bara på grund av kylan?

På tal om förkylningarna så har de satt totalstopp för min träning. Jag hade en riktigt bra komma-i-brudform-kampanj på gång hela hösten men i december blev det stopp. Nu är jag också orolig för att jag skall falla ihop och kollapsa av utmattning på första trappsteget upp mot altaret efter den långa marchen genom kyrkan. Noll kondition kvar.

Men så där annars är läget under kontroll...tror jag?

Vädret ser också okej ut, kallt blir det, men det kunde man ju räkna med. Huvudsaken att det inte slaskar eller snöar vågrätt.



3 kommentarer:

  1. Det nässpray med sesamolja som hjälper till att hålla slemhinnorna fuktiga och förebygger näsblod (om det är torra slemhinnor som är problemet) Tex här finns den:http://www.apteekkipuoti.fi/kurkku-korvat-ja-nena/nozoil-nena-oljy.html
    Det kommer att gå super! Säg till om jag kan hjälpa till med någonting! Vi åker upp till jakobstad på torsdagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, skall ta och testa den! :)
      Tror vi har allt under kontroll, jag ringer om det blir panik. Vi ses på lördag! :)

      Radera