tisdag, juli 22, 2008

Tillbaka till vardagen

Hemma igen efter en skön semester. Sola, simma, läsa, äta gott, dricka gott, slöa och shoppa, det är ingredienser för en lyckad semester. Först i Spanien och ”hemma” i Kokkola fortsatte samma koncept, dock i ca 20 grader kallare väder… Det var nästan så att man fick hemlängtan eftersom vi bara var hemma och vände innan vi åkte norrut. Nu är det skönt att sitta i regnet på balkongen, frysa lite och bada bastu. Tänk att man nästan uppskattar skitväder efter en perfekt vecka i 35grader+sol.
Jobbet hade jag kanske inte saknat så mycket, hade faktiskt lite förträngt tanken på jobb under veckorna. Vanligtvis tar det upp ganska mycket av min tid då jag går och grubblar över hur jag borde hitta ett nytt jobb, och det blir ansträngande i längden, det slutar med att man går omkring o deppar mest hela tiden. Men jag har lyckats gömma de tankarna rätt så bra tycker jag. Nu kommer de säkert upp igen, men då är det kanske dags att på allvar göra något åt saken.

Igår var det kräftpremiär i landet, och naturligtvis var det också kräftskiva. Efter lite missöden fick vi riktigt goda kräftor (lite extra tungt på jobbet idag…) och härefter blir det bara mera. Nästa kräftis är på lördag. Ska bli kul att se alla vänner igen, känns så länge sen sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar