tisdag, juni 04, 2013

På repeat (peat..peat...)

När jag fastnar för en ny (eller varför inte gammal) sång måst jag lyssna på den hela tiden. På repeat. Om och om igen tills jag har förstört den och tröttnar på den. Det tar ungefär två veckor. Och så hittar jag förhoppningsvis någon ny favorit att förstöra.

Det är är ett mycket frustrerande beteende för alla inblandade. Folk i min omgivning tvingas lyssna på samma sånger hela tiden och jag själv blir störd på att jag inte kan njuta längre av sången. Alla "sommarplågor" blir verkligen en plåga för mig när de spelas i mååånader i sträck och jag förstörde dom redan i början av juni.

Nån annan som lider av samma sak?

Här e min repeatlista för tillfället


Kent är kanske ett lite udda val där, men gamla sånger kan också göra comeback på min repeatlista.


4 kommentarer:

  1. Helt samma beteende i den här ändan! Försöker hårt ändra på detta men lyckas inte, ändå bara vissa låtar som duger i ca 2 veckor :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte är ensam! :)
      Måst gå o spionera på dina spotify-listor för att hitta nya sånger att förstöra. :)

      Radera
  2. En till repeatare anmäler sig, :). Vi har ganska många samma sånger på listan just nu, kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittar jag månne dina listor på Spotify eller vad använder du? Sku vara kul att hitta lite ny musik också :)

      Radera