onsdag, juni 27, 2012

Kaos

Flyttlådorna anlände på måndagen och sedan dess har vi bara packat, packat och packat. Gått igenom grejer, slängt bort saker, grälat om vad vi skall spara och vad som skall slängas. Jag börjar bli rätt så trött på det här nu.

På måndagen gick jag igenom mina papper från studietiden, hittade mina transkriberade graduintervjuer, halvfärdiga graduversioner, föreläsningsmaterial etc. Varför, varför slängde jag inte bort dem genast? När skall man lära sig att slänga bort grejer? Jag intalar mig själv om att jag kommer att behöva en massa grejer som jag till och med glömt bort att jag hade. Suck.

För tillfället känns det här med flytten bara jobbigt och vemodigt. Jag vill inte flytta härifrån!
Hoppas den här känslan ändras när vi får börja flytta in i nya lägenheten.

För tillfället ser det alltså ut så här. Svårt att se någonting roligt i det hela överhuvudtaget.


6 kommentarer:

  1. Känner så igen mej..! snart vänder det. Men ja, det är HEMSKT.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte att det är så hemskt. Men så ser jag också på fotboll.

    SvaraRadera
  3. Bra att det verkar vara normalt, jag hade på något sätt fått för mig att det skulle vara kul att flytta.. Men det blir säkert bättre snart!

    SvaraRadera
  4. Nä, jag tycker inte heller att det är roligt att fytta. Speciellt skedet då allt ska sorteras och packas ihop är skitjobbigt. Sen då man äntligen har allt på nya stället tycker jag att det kan kännas ganska roligt att få börja packa upp pch organisera. Kämpakramar!

    SvaraRadera