tisdag, januari 31, 2012

du lovade mig att jag inte behöver flytta till Esbo.

Vi har lite lägenhetsfeber på gång, egentligen har det pågått länge redan. Vi följer med läget och springer på visningar nu som då. Vi tittar mest på lägenheter vi inte har råd med. Ja, för vi har ju inte råd med någon lägenhet i stan ser det ut som. Jag känner mig inte riktigt redo att flytta allt för långt västerut, norrut eller österut ännu (inge illa menat mot esbobor, vi ses antagligen där om några år), men huuur deprimerad blir man inte av lägenhetspriserna nu?

Som det ser ut nu kanske jag borde fråga min arbetsgivare om jag kan jobba på distans från Kokkola. Där skulle man få billiga(re) lägenheter, ja till och med ett hus till priset av en trea på Drumsö. Frustrerande!

3 kommentarer:

  1. Kom till savela!trea till ett överkomligt pris.12min o du e i stan med tåget som går 500m från dej :)

    SvaraRadera
  2. Hmm..jag måst komma o hälsa på er för att se hur det ser ut där :)

    SvaraRadera